Vraag en antwoord

Het bestellen is alleen voor leden. Om lid te worden, kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of een keer langskomen op onze lokatie. Lees ook de informatie door over de pijlers van Biologisch Verbonden.
Ben je deelnemer en heb je een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen? Controleer of je alle gegevens goed hebt ingevuld. Lukt het dan nog niet of heb je geen gebruikersnaam en wachtwoord, neem contact met ons op.
Je kunt alleen producten in je mandje doen en bestellen als de winkel geopend is. Je ontvangt van ons een email als de winkel open gaat en wanneer deze weer gesloten wordt.
In dit geval moet je wellicht “third-party cookies” toestaan.
Bij een aantal producten is het mogelijk om klasse I of II te bestellen. Klasse II zijn producten die goed zijn, maar er iets ander vorm hebben of er iets minder uit zien dan de industrie voor ogen heeft. Dit zijn nog steeds top producten die heerlijk smaken!
Er zijn meerdere redenen waardoor dit kan komen:
  1. We moeten in bulk bestellen en als er dan net iets meer mensen bestellen dan dat er in een bulk gaat, betekend dat, dat iedereen wat minder krijgt.
  2. Het kan voorkomen dat een product beperkt leverbaar is.
  3. Er kan wat misgegaan zijn bij de bestelling.
  4. Sommige producten zoals courgettes gaan op gewicht, maar je gaat ze niet in stukjes snijden zodat je precies een kilo hebt. Het gevolg is, dat je soms wat meer krijgt en soms wat minder. Dit valt echter binnen een marge van ongeveer 10%.
  5. Er vind een prijsaanpassing plaats indien de afwijking van de bestelling meer bedraagt dan 10%.
Er zijn meerdere redenen waardoor dit kan komen:
  1. We moeten in bulk bestellen en als er dan net iets minder mensen bestellen dan dat er in een bulk gaat, dan kan dat beteken, dat iedereen een beetje meer krijgt.
  2. De meeste groente word ruim geleverd, dus de kans dat je wat meer krijgt is groot.
  3. Bij kaas word er betaald voor het gewicht van het stuk dat u gekregen hebt. Dit kan een onsje meer zijn?!
  4. Sommige producten zoals courgettes gaan op gewicht, maar je gaat ze niet in stukjes snijden zodat je precies een kilo hebt. Het gevolg is, dat je soms wat meer krijgt en soms wat minder. Dit valt echter binnen een marge van ongeveer 10%.

Er zijn verschillende redenen waarom dit mogelijk is:

  1. Vanuit de leverancier: We horen meestal pas op de dag van het afleveren als er een product door omstandigheden niet leverbaar is.
  2. Vanuit Biologisch Verbonden: We moeten als Biologisch Verbonden producten in bulk inkopen. Als er van een product te weinig besteld is hebben we de keuze uit twee opties. 
    • Het product toch bestellen en de rest proberen te verkopen in de losse verkoop.
    • Het product niet bestellen en een aantal leden teleurstellen
      We maken die keuze op basis van:
      • Zijn de producten lang houdbaar: Dan kunnen we ze eventueel opslaan en een volgende keer leveren.
        (Denk aan spliterwten e.d.)
      • Hoe duur zijn de producten: Is het financieel risico dat we als Biologisch Verbonden lopen niet te groot?
      • Is de rest los te verkopen: Hoeveel zijn het er en lopen de producten wel (Op basis van eerdere losse verkopen).
We bestellen in bulk. Als we net iets minder mensen hebben dan dat er in een bulk gaat, kunnen we beslissen om toch de hele bulk te bestellen. Het gevolg is dan dat we iets meer hebben dan dat er gevraagd is. Er zijn 2 manieren om dit op te lossen. De eerste is dat iedereen wat meer koopt, de tweede is dat we de resten los verkopen. Bij de losse verkoop is er het risico dat het niet verkocht word en dat het dan tenkoste gaat van Biologisch Verbonden.

Dus kom je de verse producten halen, kijk nog even bij de losse verkoop!

Omdat we zonder distributeurs werken, moeten we allemaal af en toe een steentje bijdragen. Dit zou ongeveer 1 keer in de 6 weken moeten zijn.